We Challenge the Challenge

dag 2 scruteneering

Ondanks dat het vandaag vrijdag de 13de was, liep bij ons deze dag erg soepel. Vanochtend rond 10 uur stond voor ons de administratieve keuring in gepland. Vanochtend eerst met het hele team ontbeten en besproken wat er vandaag op de planning staat.

Alles voorbereid voor de administratieve keuring, waarna wij keurig op tijd aankwamen. Hier hebben wij de stempelkaart ontvangen om alle punten te laten afstempelen. Hier krijgen wij ook alle spullen die nog in de auto moesten voor de technische keuring zoals: rookbommen, signal flares, GPS systeem iritrack (veiligheidssysteem voor inhalen maar ook voor noodgevallen) maar bijvoorbeeld ook de startnummers en brandstofbonnen. Na dit allemaal opgehaald te hebben heeft het een plekje in of op de auto gekregen, en konden we door naar de technische keuring. Hier werdt de auto gecontroleerd op veiligheidspunten zoals gordels, stoelen en rolkooi, maar ook op emergency water/food,emergency first aid kit, emergency blanket. De technische keuring voelde voor ons eigenlijk als een examen van de voorafgaande weken. Wij zijn met de volle 100% geslaagd!

Agadir dag 1

Na een lange reis zijn we aangekomen op ons eerste bivak in Agadir. Woensdag ochtend rond 8 uur zijn we van de boot afgestapt. De douane was nog niet helemaal voorbereid op de komst van de eerste vloot rally voertuigen en er ontstond een zeer lange file. Na ongeveer 7 uur bij de grens te hebben gestaan kregen we te horen dat onze papieren perfect voor elkaar waren. En toen begon de lange reis van 1000 kilometer richting Agadir waar wij vanmorgen om 5:00 aan kwamen.

Na even wat te hebben geslapen hebben wij hier hebben ons eerste bivak opgebouwd, en zijn we ons aan het gereed maken voor de technische keuring van morgen.

Het is voor ons erg leuk om door veel mensen binnen de rally wereld aan gesproken te worden die al van het project gehoord hebben. Ze willen er graag meer van weten en op deze manier krijgen wij veel gesprekken met verschillende teams.

We houden jullie elke dag op de hoogte van onze belevenissen tijdens de rally.

Volg ons via Facebook, Instagram en website.


Aftellen is begonnen!

Deze week de rally auto voor de laatste keer getest voordat we naar Marokko gaan, dit konden we mooi combineren op de vermogens bank op school, zodat we ook gelijk konden kijken hoeveel Nm koppel en hoeveel PK onze 3.2l v6 nou op kon brengen.

We zijn ’s ochtends eerst begonnen met de laatste puntjes op de i te zetten. Alles nog een keer controleren op speling, lekkages en of alles vast zit. Na alles gecontroleerd te hebben ging de auto op de vermogensbank.

Jammer genoeg kregen we geen snelheid signaal van de rollen in de vermogensbank waardoor we geen vermogenstest konden doen. Wel hebben we de auto aan de tand kunnen voelen door flink wat vermogen te vragen en goed gas te geven. Ook konden we op deze manier testen of de elektrische fan goed werkt en genoeg koeling geeft, doordat je geen rijwind hebt wat normaal gesproken koeling geeft.

Nu zijn ook de laatste spullen in de rally auto gemonteerd zoals sleeplintbak, banden aflaat systeem, extra vloeistoffen zoals olie, koelvloeistof, remvloeistof en water. Alleen de terra trip (digitale kilometerteller) moet nog gekalibreerd worden.

Ook zit de auto bijna in zijn nieuwe jasje. De laatste stickers worden er op geplakt. Als het helemaal klaar is ziet u de foto’s op de website, facebook en Instagram verschijnen.

nieuwsbrief #3

Wij willen jullie als eerst graag uitnodigen om bij onze testdag op de motorcrossbaan te Westerbork te komen kijken! Dit is as. Zaterdag 10 maart 2018 vanaf 10 uur tot ongeveer 12 uur,  hier zijn wij met onze hele team aanwezig. Ook gaan wij hier de auto testen, we zullen verschillende controles uit gaan voeren aan de auto, tevens is de service truck aanwezig. Er wordt een klein bivak opgebouwd om in de sfeer te komen.

Verder wil ik jullie graag een kleine samenvatting geven van wat er afgelopen weken is gebeurd.

We heb 25 januari de open dag gehad van het Drenthe College dit was van onze kant een groot succes, we hebben veel mensen kunnen vertellen over ons project wat natuurlijk weer een stukje promotie is!

Verder willen wij alle sponsoren en club van 50 leden bedanken die hier aanwezig waren met ons! Vlak na de open dag hebben we de definitieve teamindeling gekregen: van de 13 leerlingen moesten er 5 uitgekozen worden. Deze 5 jongens hebben allemaal hun eigen taak in Marokko waar ze verantwoordelijk voor zijn.

Hierbij wil ik u voorstellen aan:

Vanaf links boven: Tomek, Gijs, Julian, Jasper, Rinus,

Vanaf Linksonder : Mark, Randy, Chris

 

De taak verdeling is als volg gemaakt:

Tomek: onderstel, hier bij moet je denken aan het controleren en of vervangen van delen van de ophanging zoals veren en schokdempers

Gijs: verantwoordelijk voor de indeling en voorraad van de vrachtwagen, zoals reserve onderdelen, speciaal gereedschap etc.

Julian: motor en aandrijflijn, zoals het al wordt gezegd de motor onder, maar ook de koppeling voor en achter differentieel.

Jasper: media en elektro:  belangrijkste taken zijn om te zorgen dat de buiten wereld op de hoogte gehouden wordt, maar ook dat al het elektro in de auto voor elkaar is en blijft.

Rinus: vrachtwagen chauffeur, bivak manager

Mark: leraar en tevens eind verantwoordelijke.

Randy: navigator

Chris: leraar en coureur 

Nu de auto verder klaar is, gaan we de auto volgende week wrappen in samenwerking met tint2go. Het resultaat wordt natuurlijk gedeeld op onze facebookpagina, website

Een drukke maar geslaagde week!

Afgelopen week hebben wij de kans gekregen om een inhaalslag te maken, aangezien wij allemaal schoolvakantie hadden en dus niet naar stage hoefde, alleen zaten wij met 1 probleem, waar konden wij deze week bezig, aangezien de werkplaats op school dicht is was dat geen optie. Toen Rinus ( eigenaar EDS) hier lucht van kreeg was het probleem direct opgelost. We kregen de mogelijkheid om in Beilen bij EDS in de werkplaats aan het werk te gaan.

Maandag, eerst maar begonnen met alles op te schrijven wat er moet gebeuren voordat we kunnen gaan test rijden, van belangrijkste boven aan naar iets minder belangrijk onder aan. al met al waren het maar 2 a4tjes vol… dus maar direct aan de slag, geen tijd om er over na te denken of we dat wel gingen redden deze week.

Wat we zo wel hebben gedaan deze week;

Antennes plaatsen voor Sentinel en gps
Distributieriem vervangen
Spatlappen monteren
Alle bouten van het onderstel en stuur inrichting na trekken en gemerkt met zegellak om makkelijk te kunnen controleren of ze los trillen.
Bodemplaat maken en monteren
Druklager van de versnellingsbak  goed gezet.
Verder hebben we de laatste spullen in de auto geplaatst, zoals een schep, jerrycans, brandblussers, gereedschapskist en een compressor.

Dit waren voornamelijk de grotere dingen, verder waren er nog veel kleine afwerk puntjes die net zo belangrijk waren als de grotere klussen, zo moesten er nog veel kabels afgedekt worden en goed geïsoleerd in verband met mogelijke slijtage waardoor kortsluiting veroorzaakt kan worden.

Na deze drukke maar geslaagde week zijn er nog maar een paar dingen die moeten gebeuren wat voornamelijk afwerking is,  zo moeten wij de torsie vering voor nog afstellen en de auto uitlijnen, Banden rek op de auto ambulance monteren, Testen op de vermogens bank en ook staat er binnen kort een testdag op de planning!, waar en wanneer dat gaat gebeuren wordt nog bekend gemaakt. hou daarom de website en onze facebook pagina in de gaten!

Problemen om op te lossen!

Afgelopen week zijn we druk bezig geweest met ongeveer de laatste loodjes om te gaan test rijden, zo hebben wij deze week de dynamo vervangen voor een kleinere aangezien de behuizing van de vorige dynamo toch wat te groot bleek waardoor die erg dicht tegen het subframe aan kwam. Direct maar netjes de kabels weg gewerkt met kabelbeschermers. Ook zit nu de gordel bevestigingspunten voor de 6 puntsgordel op de geschikte plek en vast gelast aan de auto. Aangezien we toch aan het boren,slijpen en lassen waren voor de stoelen en gordels ook maar direct gaten geboord voor de snorkel.

Kleding op maat!

Donderdag avond hebben we kleding gepast bij MW Bedrijfskleding. Deze kleding wordt volledig naar onze wensen gemaakt inclusief alle logo’s van onze hoofdsponsoren. Michel van MW Bedrijfskleding heeft even de tijd voor ons genomen zodat de kleding ons perfect zou passen.

Vandaag zijn coureur Chris en navigator Randy in samenwerking met Kars Cars Autosport naar Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk geweest. Ze zijn hier geweest om hun race overals etc. te bekijken en te passen. Ook hebben ze gekeken naar een communicatie systeem voor in de auto, zo hoeft de navigator niet te schreeuwen welke richting ze op moeten.

We zijn sinds deze week ook allemaal in bezit van een paspoort zodat we legaal de grens over kunnen en per boot onze reis naar Marokko kunnen vervolgen.

Binnenkort meer over de voortgang van ons project…

Vervolg EHBO-cursus

Vandaag de vervolg cursus EHBO gehad, met onder andere reanimatie, eerste hulp bij verstikking, slachtoffer na ongeval uit de auto krijgen en in veiligheid brengen van een slachtoffer.

De basis ligt bij deze cursus heel erg op communicatie en leren van bepaalde handelingen, zoals de kin-lift voor het stimuleren van de ademhaling bij een bewusteloos slachtoffer, ook hebben we de handelingen voor een reanimatie geleerd.

De cursusleider had een paar op de rally gebaseerde situaties gemaakt samen met een lotus (persoon die een slachtoffer na bootst).
Zo moesten we bijvoorbeeld een slachtoffer die bewusteloos was uit de auto tillen, en daarna reanimeren. verder hebben we nog een paar ‘kleine’ incidenten gehad zoals een wond met botbreuk spalken en verbinden, een slachtoffer met een armbreuk en onwel wording door te weinig suiker geholpen.

Wij bedanken nogmaals DTS opleiding voor de cursus.

Bekendmaking TT-Instituut Rally Team

Voor als nog bestaat ons team uit 14 man, die er hard aan werken om alles wat nodig is voor elkaar te krijgen. Ons team is daarom ook opgesplitst in 5 groepen:

  1. Body en Electro
  • Thomas Meijer
  • Michiel Van slooten
  • Brend Veerman
  1. Motor
  • Jeroen Jonkers
  • Thomas Almekinders
  1. Onderstel
  • Martin Kort
  • Halvar Hummel
  • Harjan Kloppenburg
  1. PR
  • Jeffrey Van Essen
  • Bjorn Lem
  1. Service truck
  • Mathijs Almekinders
  • Gerard Van Eeden

Over een aantal weken zal ons team beperkt moeten worden tot 5 personen die mee gaan naar Marokko.

Achter: Martin – Harjan – Mathijs – Bart – Jeroen – Halvar – Jeffrey – Thomas, A

Voor:    Thomas, M – Mark – Michiel – Chris – Gerard – Bjorn

Sponsor shirts

Vandaag hebben wij onze shirts weer terug gekregen van MW Bedrijfskleding.
De shirts moesten terug zodat de logo’s van de nieuwe sponsoren er bij op geborduurd konden worden.
Lijkt het u nu ook mooi om uw logo op ons shirt te hebben neem dan contact met ons op en kom alles te weten over de voorwaarden.